Mitől működik egy autószerviz?

Az autószervizek feladatai között sokan azt hiszik, hogy csak a járművek karbantartása van. Hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy azért olyan drága az autók szervízelése vagy a rendszeres vizsgálatok, mert a szakmában hajlamosak felháborító árakat adni.

Érdemes ugyanakkor azt is átgondolni, hogy mennyi dolog kell ahhoz, hogy egy üzemben rendben menjenek a dolgok. Hatalmas befektetés a műűszerek és gépek megvásárlása, a telephely fenntartása, az alkatrészek és a forgó árukészlet rendszeres nyilvántartása. És ekkor még nem is beszéltünk arról, hogy a jó műszaki érzékkel rendelkező munkaerő mekkora kincset jelent manapság. A szervízeknek ma már nem csak egymással, hanem a nyugati munkabérekkel is fel kell vennie a versenyt.

Az autószervíz költsége ezért jóval magasabb mint elsőre gondolhatná az ember.

Nagyon jó példa erre a mérőműszerek kalibrálása és hitelesítése, amit a Tools Controlhoz hasonló cégek végeznek. Ilyenkor egy etalon mérőműszer alapján bevizsgálják az autószervizek eszközeit, hogy kimutassák az esetleges hibákat és pontatlanságokat. A kalibrálás ráadásul rendszeresen el kell végezni, valamint a hivatalos jogszabályban előírt hitelesítéseknek is költsége van.

Kalibrálás, hitelesítés, etalon és műhelyek

A folyamathoz érdemes megérteni, hogy mit is jelent az etalon (forrás: Etalon jelentése cikk), és hogyan játszik az szerepet a kalibrálás és hitelesítés munkafolyamataiban.

Ezen információk tükrében mérlegelni kell eddigi gondolatainkat arról, hogy milyen nehéz is egy műhelyet vezetni és milyen összetett logisztikai, humánerőforrás és gépészeti tudást is igényel ez.