Milyen munkakörök vannak egy digitális marketing ügynökségnél?

A reklámügynökségek egyik specializálódott ága a digitális marketing ügynökség. Ezek a reklámcégek nem foglalkoznak full service megoldásokkal, hanem kizárólag az online és a digitális piac szakértői. Olyankor érdemes őket választani, ha speciális tevékenységek ellátására vagy különleges szakértelemre van szükség. Házon belül ugyanis gyakran nem lehet kiépíteni hatékonyan azokat a megoldásokat, amelyek egy digitális marketing ügynökségnél azonnali rendelkezésre állnak.

A Marketing21 digitális marketing ügynökség vezetőjeként úgy vélem a következő feladatokra érdemes specialistákat alkalmazni. Ha ezek egyike nem adott házon belül, akkor el kell gondolkodni a kiszervezés hatékonyságán.

digitális marketing ügynökség

Webfejlesztés

Az online üzleti területtel rendelkező vállalkozásoknak folyamatosan szüksége van a weboldalak átalakítására, módosíátására és aktualizálására. Természetesen ki lehet erre alakítani egy felhasználóbarát CMS rendszert is (Pl: WordPress), azonban ezt a felületet is kezelnie kell valakinek házon belül.

Grafikai munkák, webdesign

Ha szórólapra, Facebook profilképre vagy csak egy egyszerű névjegykártyára van szükség, mindenképp egy grafikus szolgáltatását kell igénybe venni. Ha van egy ügynökségünk, akkor általában ez a funkció azonnal adott is náluk házon belül.

Social media szakértő

A közösségi média marketing ma már többet jelent annál, hogy egy munkatársat odaültetünk a Facebook elé. A közösségi felüeltetek hirdetési funkciói legalább annyira összetettek mint egy Google hirdetés. Érdemes alaposan megtervezett kampányokat futtatni, különben kidobott pénz és munkaóra lesz a social media aktivitásból.

PPC hirdetések

Az AdWords és más kattintás alapú hirdetési felületek (PPC) összetett rendszrek. Talán ez az első olyan hirdetési forma, amikor minden vvállalkozás átéli a külsős segítség szükségességét. Az AdWords ügynökségek ügyfélköre ezért annyira színes: egy egyszerű takarító cégtől a bonyolult startup vállalkozásig közel mindenki a kiszervezés mellett dönt ilyen esetekben.

Marketing menedzser

A reklámügynökségek naponta dolgoznak marketing tervekkel és koncepciókkal, így mindig adott a szaktudás esetükben. Az a véleményem ugyanakkor, hogy a tervezés egy olyan kulcsmomentum, amit nem szabad kiengedni egy cégnek sem a kezei közül. Ha kiszervezés mellett döntünk is, a stratégia és a marketing menedzsment érdemes ha házon belül marad. Ehhez a területhez egyébkén nem feltétlen kell specialista szaktudás se, így kevésbé megterhelő.